Begin 2022 kregen wij de vraag of wij aan de slag wilden met het creëren van een volledig nieuwe identiteit voor zorgbureau Talent. Een vraag waar wij, als Branding Agency, maar al te graag ‘ja!’ op antwoordden. En zo kwam, langzamerhand, de nieuwe branding van Talent tot leven.
Paars met een vleugje oranje
Als Branding Agency starten wij altijd bij de kern van een bedrijf. In het geval van Talent werden we in contact gesteld met een werkgroep binnen Talent. Al snel leerden wij Bente Drummen, Karien Gubbels en Jeoffrey Aerts kennen – de drie branding musketeers bij Talent. Na meerdere strategische sessies wisten wij de bedrijfsvisie ons al snel volledig eigen te maken. Het bedrijf typeert zich door zijn positieve en authentieke aanpak in de zorg. Samen met een vleugje passie, enthousiasme en heel veel expertise maakt dit Talent. Dit zorgt ook voor de basis van het concept: een concept gericht op positieve emoties. Daar kunnen wij wel iets mee!
We wilden de huidige branding niet volledig van tafel schuiven. De kleur oranje blijft een belangrijke rol spelen in de nieuwe identiteit. We voegen er een paarse kleur aan toe. Beide kleuren stralen warmte en vertrouwen uit. Paars, de kleur voor gelijkgezindheid. Oranje, de kleur voor positiviteit. Ook in het beeldmerk blijven we trouw aan herkenbare elementen van Talent. We brengen meerdere lagen toe aan het logo. Een logo dat staat voor geluk, de talenten en verbinding.
Lach, blijdschap, emotie en geluk
Een knipoog en de ster die symbool staat voor de talenten
Het talent in verbinding met het merk
Talent dat ben jij,
Talent dat zijn wij
In de branding zoeken we continu de verbinding op. Niet alleen in het logo, maar ook in de fotografie, de copywriting, de website en alle communicatiemiddelen. In samenwerking met de werkgroep Talent bepalen we welke middelen nu al een rebranding krijgen, en welke later worden aangepakt. We verzorgen maar liefst drie producties op de verschillende locaties van Talent. Hierbij houden we rekening met de vele doelgroepen die dagelijks te maken krijgen met Talent. Van de begeleiders tot de talenten: iedereen wordt vastgelegd op beeld en video. Het uitgangspunt? Ben jezelf, laat je emotie stralen want… Talent, dat ben jij – Talent, dat zijn wij!
De online verbinding
Een van de belangrijkste onderdelen in de rebranding is de website. Uit onze strategische sessies kwam naar voren dat er nood is aan consistentie in de digitale communicatie. We weten drie websites om te bouwen naar één duidelijke website. Een website waar alles samen komt: sterke copywriting, warme beelden en een speels webdesign. Met trots mogen we dan ook aankondigen dat deze website recent gelanceerd is en te bekijken is op www.talentonline.nl.
Daar stopt de communicatie niet. We trekken de branding door op de social media kanalen en leggen een sterk fundament waar Talent straks zelf op verder kan bouwen. Een ding is zeker – aan enthousiasme is geen gebrek bij Talent. En wij, als team, hebben met net zoveel enthousiasme mogen meewerken aan de gehele rebranding en dit magazine. Uiteraard stopt de samenwerking hier niet, want in 2023 staat genoeg op de planning. Waaronder wellicht een nieuw magazine? Wij beginnen alvast met schrijven.
Creamy Concepts is een Branding Agency gevestigd in Sittard, met opdrachtgevers door heel Nederland en in omringende grensgebieden. Al meer dan negen jaar zijn we gespecialiseerd in het ontwikkelen van sterke merken voor gevestigde bedrijven en organisaties. Dit doen we met een team van experts, allemaal met een passie voor branding.
De een is sterk in het bedenken van de merkstrategie en het creëren van een doordacht logo. De ander blinkt uit in webdesign en het optimaliseren van een technische website. Met alle creative minds samen, bouwen we telkens weer spraakmakende merken van concept tot beleving.